Rezerwacja samochodu:Numer telefonu:+48 76 727 99 99
PolishEnglish
Logo Kaizen Rent

Wybierz miejsce i czas wynajmu

Szkoda w wynajętym samochodzie

#wypożyczalnia-samochodów-poznań, #wynajem-aut-warszawa#wynajem-samochodu-na-wakacje

Wynająłeś samochód z wypożyczalni, udajesz się w podróż z rodziną i pech chciał, że Ty, bądź ktoś uszkodził samochód który wypożyczyłeś. Bez względu na to, czy mowa o przerysowaniu powstałym na parkingu, drobnej stłuczce, czy poważnym uszkodzeniu, każda z tych sytuacji najczęściej dostarcza sporej dawki stresu, tym bardziej, że samochód nie jest Twój. Co zrobić w sytuacji gdy to Ty jesteśmy sprawcą zdarzenia, jak się zachować gdy do kolizji doszło nie z Twojej winy i jak uniknąć przykrych konsekwencji związanych z kosztami naprawy samochodu?

Dodatkowa ochrona, czyli lepiej zapobiegać

Podczas wydania samochodu powinieneś otrzymać dowód rejestracyjny oraz certyfikat ubezpieczeniowy, na potwierdzenie, że możesz danym pojazdem poruszać się po drodze. Jeśli nie otrzymasz tych dokumentów - upomnij się o nie. Z kompletem dokumentów możesz swobodnie podróżować, pamiętając, że chociaż samochód nie jest Twój, to należy za niego dbać jak za własny, ponieważ jeśli w czasie wynajmu powstaną jakiekolwiek szkody z Twojej winy to będziesz zobowiązany pokryć koszty ich naprawy. W tym miejscu warto zwrócić uwagę jakiego rodzaju szkody mogą to być:

  • wszystkie uszkodzenia, zarysowania powstałe z Twojej winy, np.: zahaczyłeś o słupek na parkingu,
  • stłuczka, wypadek których jesteś sprawcą, np.: nie ustąpiłeś pierwszeństwa i doszło do kolizji drogowej,
  • wszystkie szkody w pojeździe, których nie jesteś sprawcą, ale sprawca nie jest znany, np.: ktoś przerysował samochodów na parkingu, urwał lusterko lub wybił szybę.

Możesz zapobiec takim sytuacji i skorzystać z dostępnych dodatkowych pakietów ochrony, które znoszą odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie wynajmu. Niektórzy błędnie uznają, że są na tyle dobrymi kierowcami, że dodatkowa ochrona nie jest im potrzebna, natomiast w praktyce nie chodzi o umiejętności, a o sytuacje losowe na które nie mamy wpływu, jak np.: przebita opona na trasie. Ceny dodatkowych ubezpieczeń uzależnione są od ich zakresu, najczęściej jest to od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych dziennie w zależności od wypożyczalni. Zawsze zachęcamy, aby dopytać przedstawiciela wypożyczalni o zakres ochrony, aby mieć pewność, że zarówno uszkodzona opona, jak i rozbita szyba są objęte wybranym przez nas pakietem. 

Szkoda – co robić?

Jeśli już zdarzyła Ci się kolizja lub wypadek i w stresie zupełnie nie pamiętasz co należy w tej sytuacji zrobić to najlepiej zadzwoń na numer alarmowy do wypożyczalni i postępuj zgodnie z instrukcjami pracownika. W samochodach wypożyczalni Kaizen Rent numer alarmowy +48 76 727 99 91 znajdziesz w kilku miejscach:

  • na naklejce na bocznych drzwiach od strony kierowcy,
  • na naklejce na osłonce przeciwsłonecznej,
  • na zawieszce zapachowej,
  • oraz w folderze informacyjnym umieszczonym w schowku pojazdu.

Jeśli nie jesteś sprawcą szkody, a sprawca jest znany – szkoda z OC

Na miejsce zdarzenia zawsze wezwij policję. Nawet jeśli sprawca z pokorą przyznaje się do winy, to dla własnego bezpieczeństwa najlepiej zadbać o to, aby policja pojawiła się na miejscu. Zdarzały się bowiem sytuacje, że sprawca pomimo wcześniejszego przyznania się do winy zmieniał treść swojego oświadczenia przed ubezpieczycielem. I jeśli na tej podstawie ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania, wówczas Ty zostaniesz pociągnięty do pokrycia kosztów naprawy.

 Po przyjeździe policji powinieneś spisać poniższe dane:

  • nr notatki policyjnej, nr sprawy oraz jednostkę Policji,
  • nr rejestracyjny samochodu sprawcy,
  • Imię i Nazwisko sprawcy,
  • dane właściciela pojazdu sprawcy, zgodnie z dowodem rejestracyjnym,
  • nr polisy sprawcy oraz nazwę ubezpieczyciela.

Niezwłocznie powiadom nas o zaistniałej szkodzie dzwoniąc na numer +48 76 727 99 91. Jeśli uszkodzony pojazd jest niejezdny, wówczas podstawimy dla Ciebie auto zastępcze i poprosimy o wypełnienie druku zgłoszenia szkody. Zrób to jak najszybciej, ponieważ na podstawie informacji przekazanych przez Ciebie decydujemy o dalszej likwidacji szkody. Jeśli Ty opóźniasz dostarczenie nam tego dokumentu to my nie możemy zająć się jego naprawą, co w praktyce oznacza, że samochód stoi w serwisie zamiast jeździć. W takiej sytuacji, zgodnie z Regulaminem możemy obciążyć Cię kosztami wynikającymi z przestoju pojazdu z Twojej winy. 

Jeżeli jesteś sprawcą szkody lub sprawca nie jest znany - szkoda z AC

W przypadku gdy szkoda jest wynikiem aktu wandalizmu zgłoś ten fakt na policję. Bardzo często dzięki monitoringowi udaje się namierzyć sprawcę. Podobnie ze szkodami parkingowymi, jeśli tylko w okolicach parkingu znajduje się monitoring warto porozmawiać z administracją lub ochroną okolicznych budynków czasami udaje się w ten sposób namierzyć nieuczciwego sprawcę, który chcąc uniknąć kary uciekł z miejsca zdarzenia.

Jeśli mówimy o typowej szkodzie z AC która powstała z Twojej winy to na miejscu zdarzenia należy sporządzić wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym, a oryginał oświadczenia należy przekazać poszkodowanemu.

Niezwłocznie powiadom nas o zaistniałej szkodzie dzwoniąc na numer: +48 76 727 99 91. Podczas zgłoszenia podaj:

  • czas i miejsce powstania/zauważenia szkody,
  • stan licznika pojazdu,
  • opis okoliczności zdarzenia,
  • opis zakresu uszkodzeń oraz jeśli to możliwe wyślij do nas zdjęcia uszkodzeń.

Pamiętaj, że podobnie jak w przypadku szkody z OC zobowiązany jesteś do wypełnienia druku zgłoszenia szkody, który podpisany powinieneś do nas dostarczyć jak najszybciej, abyśmy mogli rozpocząć procedurę likwidacji szkody.

Szkoda i auto zastępcze

W przypadku, gdy uszkodzenia auta nie pozwalają na kontynuowanie jazdy zapewnimy Tobie pojazd zastępczy. Wyjątkiem są sytuacje w których podpisana umowa ramowa z wypożyczalnią stanowi inaczej.  

Czego nie powinieneś robić

W przypadku wystąpienia szkody w wypożyczonym aucie przede wszystkim nie powinieneś podejmować się próby naprawy pojazdu we własnym zakresie. Pamiętaj również, że wszystkimi formalnościami związanymi ze zgłoszeniem szkody do firmy ubezpieczeniowej oraz późniejszą naprawą auta zajmujemy się my, Ty zgłaszasz szkodę tylko do przedstawiciela Kaizen Rent.

Wyłączenia z dodatkowej ochrony

Korzystając z usług wypożyczalni musisz pamiętać, że nawet jeśli wykupisz pakiet dodatkowej ochrony to nie zwalnia to Ciebie z należytego dbania o samochód. Jeśli podczas wynajmu dopuścisz się rażących zaniedbań lub zniszczysz wnętrze samochodu to firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania, a wtedy będziesz zobowiązany pokryć koszty naprawy.

Podróżuj bezpiecznie i bez stresu

Podsumowując... wypożyczony samochód traktuj jak własny, zapoznaj się z zakresem dostępnych w wypożyczalni pakietów ochrony i wybierz odpowiedni dla siebie, po to aby w przypadku uszkodzenia pojazdu uniknąć niepotrzebnych nerwów i kosztów. A przede wszystkim podróżuj bezpiecznie!

Ikona lewa strzałkapowrót

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.